Newsy Team Kalendarz Samochód Galeria Video Marketing Kontakt Linki Sponsorzy
MARKETING
Rajdy samochodowe w ostatnich latach przeżywają swój znaczący rozwój. Ogromne zainteresowanie ze strony kibiców zostało zauważone przez środki masowego przekazu takie jak TV, prasa, internet, które w popularności tego sportu widzą doskonały sposób promocji. Wokół rajdów samochodowych rozkręciła się wielka medialna machina marketingowa, co idealnie pasuje do strategii marketingowych prężnych i rozwijających się firm. Tak według opinii publicznej* postrzegany jest sponsoring w rajdach samochodowych: - 83% ankietowanych uważa, że sponsoring jest potrzebny i pożyteczny, - 75% uważa, iż poprawia to wizerunek firmy, - ponad 50% respondentów lepiej ocenia firmy sponsorujące, niż te, które tego nie robią, - co trzeci przyznaje, że chętnie kupowałby produkty od takiej właśnie firmy - firmy sponsorujące wydarzenia sportowe uznajemy za znane, zamożne, nastawione na zysk i nowoczesne * wyniki badań firmy ARC Rynek. O możliwościach tego sportu niech świadczą dane o zainteresowaniu sportami motorowymi Polaków: - rajdy są jednym z najbardziej popularnych sportów w Polsce, - rocznie oglada je na żywo blisko 2 mln osób, - każda eliminacja RMSP (Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski) jest na żywo oglądana przez około 100 000 widzów, - wśród 10 najczęściej oglądanych dyscyplin sportowych w telewizji sport motorowy zajmuje 4 miejsce z widownią ok. 5 milionów osób, a pod względem liczby ekspozycji logo sponsorów rajdy samochodowe zajmują drugie miejsce ( dane: Expert Monitor sp. z o.o.), - rajdy stanowią tym sposobem optymalny nośnik reklamy, symbolizujący dynamikę, odwagę, postęp techniczny, szybkość działania, a także, poprzez wspomnianą identyfikację z kierowcami rajdowymi, doskonałą asocjację z produktami sponsorów. Jak sami Państwo widzą współpraca z naszą załogą, która jest częścią tej machiny może przynieść wymierne efekty marketingowe, które w znaczny sposób wpłyną na postrzeganie firmy wśród klientów oraz kontrahentów.
MEDIA Niebagatelną rolę odgrywają media takie jak telewizja, prasa oraz internet, w których ukazują się relacje z rajdów i wiele z nimi związanych informacji. Telewizja: przodują w nich takie stacje jak TVN z programem Turbo oraz TV4 i Polsat Sport, Prasa: tygodniki "Motor", "Auto Świat" i wiodący miesięcznik rajdowy "WRC" Internet: to portale rajdowe "Autoklub.pl", "rajdy.hoga.pl", "rallyonline.pl"